Publicat de: silvanuca | 18/05/2008

Lichea cinstita

Azi circuland cu metroul am vazut ceva ce nu mi-a venit sa cred.Cum in metrou mereu vezi cate unul cerand de pomana pentru ca ´are 7 copii acasa si nu lucreaza si e bolnav si etc ´nici nu am ridicat ochii din ziarul pe care il citeam cand am auzit o voce de barbat zicand ´buna ziua doamnelor si domnilor va rog sa ma ajutati si pe mine….´dar in loc de povestile lacrimogene cu care eram obisnuita individul a continuat: ´nu o sa va mint ca am copii bolnavi sau multi ca nu am, nici nu sunt bolnav si nici nu locuiesc in canal dar NU LUCREZ´
M-am uitat atenta la el. Cam la 35 – 40 de ani destul de curat imbracat de inaltime si talie medie. Deci numai bun de munca.Dar munca nu era pentru el desi fizic nu avea nici un impediment in a munci. De ce sa se oboseasca daca e mai comod sa cersesti.
Ceea ce nu mi-a venit sa cred a fost cand aproape toti calatorii au scos bani sa ii dea omului!!!! Adica ala recunoste ca e o lichea careia nu ii place sa munceasca si cere de pomana si primeste bani de la aproape toata lumea. In loc sa il fi dat careva in suturi jos din metrou si sa il trimita la munca lumea il privea compatimitoare.
Ceva mai tarziu ( vre-o doua ore ) pe alta linie de metrou: intra in vagon o pustoaica de vre-o 18 – 19 ani cu un carucir de care era legat un casetofon. II da drumul si incepe sa cante. Dupa prima melodie lasa casetofonul mergand si merge sa stranga banii de la oameni. Doar vre-o 5 persoane i-au dat ceva.
Cu alte cuvinte daca recunosti ca esti o lichea de 40 de ani si nu vrei sa muncesti toata lumea sare sa te ajute cu ceva.
Daca esti un tanar de 18 ani si faci ceva sa meriti banii aia…. primesti numai priviri pline de dispret.

Responses

  1. O, da…Ai foarte multa dreptate. Totusi nici eu nu inteleg mecanismul. De ce ii dai unui om care nu vrea sa faca nimic pentru acei bani iar celui ce vrea sa faca, nu ii dai? Dar, „asa e unii”…

  2. Mintea omului e o chestie complicată


Lasă un răspuns

Categorii

