Publicat de: silvanuca | 18/05/2008

Picatura chinezeasca

Recunosc ca nu m-am grabit prea tare sa imi fac buletin de Spania. De ce? Din cauza actelor care imi trebuiau pentru a-l obtine. Am aflat ca imi trebuie mai multe acte dupa o zi petrecuta la politie. ( M-am prezentat benevol nu fortuit da na…daca nu am alta treaba sprijin peretii pe acolo.)
Am sunat inainte sa ma duc! Sa intreb ce am nevoie. La informatii bineinteles. Un nenea amabil( pe care aveam sa il pomenesc „de bine” la sfarsitul zilei) m-a informat:
– De cererea tip completata si copie de pasaport.
– Pai Romania e in UE. Se poate intra in Spania cu buletinul. Daca nu am pasaport ce fac?
– Pai….( dupa consultatii cu colegii, cautare pe google, alea alea) iti faci unul!No shit! Pai sunt deja aici in Spania…doar nu ma intorc in tara sa fac pasaport. Oricum aveam pasaport cu mine dar am vrut sa vad ce pot face aici „doar cu buletinul”
– Si doar de atat am nevoie? Nimic altceva?
– Nu doar atat.
Buuuun. Facut copi, completat cererea descarcata de pe net si… la politie!Acolo intreb si eu pe unde trebuie sa merg, si mi se arata o camera de asteptare. Pe perete langa usa un aparat ( ca la Carrefour la raionul de mezeluri) de unde luai numar…si asteptai cuminte pana pe ecran aparea nr tau.Aveam nr 78, ecranul arata 58. Intreb cat de repede merge si un tip de acolo ( mai tarziu am aflat ca avea nr 77) imi zice razand ” Pai eu sper sa nu termin cartea pana imi vine randul.” ( era cam la jumatatea unei carti destul de maricele asa ca m-am cam blocat.
Dupa 3 ore jumate de asteptari imi vine randul. Merg mandra si ii dau functionarei de la birou hartiile pe care le avem cu mine.
– Dar volantul de empadronamient? Nu il ai?
– WTF??? Ce e aia?
– Pai volant de empadronamient!
Serios?? Nu as fi crezut!!- Pai si de unde il obtin?
– De la padronul de care apartii. Urmatoruuuu!!!
Cu alte cuvinte am intrat bou si am iesit vaca. Ca ce aveam de facut tot nu stiam.Am ajuns inapoi acasa si am intrebat ce si cum. Si am aflat ce imi trebuie. Familia la care locuiesc trebuie sa ma ia in spatiul locativ.
Buuuuuuuuun.A doua zi hai la padron sa luam volantul. Bineinteles sunam inainte. Aveam nevoie de: copie dupa pasaport ( buletinul meu de Romania era fix apa de ploaie) cerere, copie dupa buletinul spaniol sau pasaportul proprietarului sau chiriasului trecut in contract, copie dupa contractul de inchiriere sau cumparare al casei.
Inca nu am buletin si nici nu cred ca imi mai fac. Dar am o gramada de copii la toate actele posibile.

Responses

  1. BWHAHAHAHAHAHAHAHAAAA
    Ce tare…Se pare ca ai luat cu tine o bucatica de Romania…Suna foarte cunoscuta aceasta povestire.

  2. Din punctul ăsta de vedere lucrurile nu diferă față de România. Chestia interesantă e că aici lumea nu vociferează în semn de protest.


Lasă un răspuns

Categorii

