Publicat de: silvanuca | 30/11/2008

Dulapul cu cajoane sau românul pe tarla

Azi am decis să fac pe pițipoanca și m-am dus la mall. Mall-ul respectiv avea și un Ikea inclus și am zis că dacă tot e super ofertă la magazine să intru să casc gura. Înăuntru plin ochi. Clienții căscau gura, notau pe fițuicile alea speciale ce produse vor, mai aruncau un ochi în catalog… na ca tot omu la cumpărături. Dar pe lângă aceștia mai mișuna o specie specială de indivizi: românii spaniolizați!
– Hai mă ce e bun și așa cu cajoane!
Mă întorc brusc și belesc ochii. O tanti pe la vre-o 40 de ani vorbea cu unu ( probabil soțul )
– Mie nu îmi plași bre! Ioti colea…ăla îl vreau!
După asta nu am mai stat să văd deznodământul, am plecat repejor spre alt raion.

Pentru cei care nu vorbesc dulcele grai al telenovelelor 😀 cajones înseamnă sertare. Da tanti e spanioloaică de acum. Te pui cu te’ncurci?

Alt raion, alți români la cumpărături:
– Iotii que velas! Cumpărăm?
Belesc iar ochii confuză. O piți de vre-o 20 de ani cu mama din dotare.
Clipesc des și mă uit la ele. Oare ce îi determină pe oamenii aștia să strice în asemenea hal două limbi? Se simt mai bine și mai deștepți? Am încercat să înțeleg dar nu am reușit.
Și scuza pe care o bagă la înaintare la întoarcerea în țară, și anume că au uitat limba română nu ține.
Eu traiesc aici din 2007. Dacă vorbesc cu un spaniol o fac în spaniolă, dacă vorbesc cu un român, vorbesc în română. Nu ai cum să uiți limba natală după un an, doi, cinci de trait în altă țară.

Responses

  1. Nu, nu amesteci spaniola şi româna. Numai engleza şi româna. Ain’t it so? 🙂

  2. La leche! Tu siempre sabes criticarme no?

  3. Dar mereu cu dragoste.

  4. Da, da sigur…

  5. prea tare silvana!!..cam asa am patit in italia in „super mercato”.asta e nivelul din pacate…

  6. Foarte tare. Mi s-a întîmplat şi mie de curînd să văd aşa ceva în Supersol. De ce toţi sînt moldoveni? Mă bucur că ţi-am găsit articolul ăsta ca să îmi demonstrez încă o dată acest fapt.
    Mai scrie!

  7. Naicu nu aș ști să îți răspund la întrebarea asta. Și eu m-am întrebat asta. Că nu prea auzi alt accent decât cel moldovenesc.

  8. ORIBIL !!!


Lasă un răspuns

Categorii

